BETONSKA VOZIŠČA - TRAJNOSTNA REŠITEV

datum: 02.06.2014

kategorija: Novice

Na posvetu OBČINSKE CESTE, ki ga je 22. - 23. maja v Portorožu organiziral EDUCENTER, smo imeli predavanje BETONSKA VOZIŠČA - TRAJNOSTNA REŠITEV.

Sodobna družba se sooča s številnimi izzivi in se bo lahko le s pravilnimi pristopi razvila v družbo trajnostnega razvoja. Spremembe so nujne, tako na globalnem kot tudi na lokalnem nivoju, na vseh področjih. V letu 2013 smo v Združenju slovenske cementne industrije SLOCEM začeli s prvim slovenskim strokovnim srečanjem na temo BETON IN TRAJNOSTNA GRADNJA, s katerim smo želeli vzpodbuditi začetek razmišljanj o prednostih betona kot materiala za trajnostno gradnjo.

Namen prvega kongresa, ki smo ga posvetili betonskim voziščem, je bil predstaviti primere dobrih praks iz tujine, kjer imajo na tem področju številne pozitivne izkušnje. Seznanili pa smo se tudi z izkušnjami iz Slovenije. Beton je za vodo drugi največ uporabljen material na svetu. Prepoznano je, da je nujno potreben v mnogih infrastrukturnih projektih za doseganje trajnostne mobilnosti v vseh svojih oblikah. Zakaj ga ne bi prepoznali kot najbolj primernega tudi za izgradnjo in obnovo vozišč?

Predstavili bomo prednosti betonskih vozišč z vseh treh vidikov trajnostnega razvoja: ekonomskega, okoljskega in socialnega. Trajnostni pristop obravnava objekte v celotni življenjski dobi, od načrtovanja, graditve, uporabe do uničenja in recikliranja. Prikazali bomo primerjalne izračune stroškov v celotnem življenjskem obdobju. Betonska vozišča so primerna tako za avtoceste, hitre ceste, glavne in regionalne ceste, letališke steze, kot tudi za ceste v ruralnem okolju in za kolesarske poti. Občinske ceste predstavljajo v kilometrih 83% delež vseh javnih cest in beton je tudi za te ceste lahko prava in najbolj trajna rešitev. Življenjska doba ustrezno izvedenega betonskega vozišča je minimalno 40 let, izkušnje doma in v tujini pa kažejo, da lahko celo več. Prav v zadnjem času se soočamo z izredno slabim stanjem naših cest predvsem zaradi povečanega tovornega prometa, saj ceste v glavnem niso bile grajene za tako velike obremenitve, kakršnim so sedaj izpostavljene. Ena glavnih prednosti betonskega vozišča pa je ravno odpornost na večje obremenitve in zato primernost uporabe na najbolj izpostavljenih mestih, kot so križišča, krožna križišča, avtobusna postajališča in podobno.

Ali bi bila lahko betonska vozišča tudi priložnost za zmanjševanje stroškov za vzdrževanje cest in s tem obremenitev proračuna? Predavanje v pdf si lahko ogledate tukaj - POSVET_OBČINSKE CESTE_SLOCEM.pptx

nazaj